Basis is de HB-cirkel van ontwikkeling van Roozemond en Spaanjaars
In deze training richten we ons vooral op herkennen en erkennen van hoogbegaafdheid, en nog in mindere mate op de ontwikkeling van hoogbegaafdheid.
Introfilmpje
Voorstellen Arja en Marga; aanleiding en toelichting training; toelichting gebruik woord hoogbegaafd, naast snelle, intuïtieve denker.
Module 1 | Hoogbegaafdheid |
---|---|
Unit 1 | 1.1 Introductie |
Unit 2 | Module 1 Hoogbegaafdheid 1.2 HB-cirkel van ontwikkeling |
Unit 4 | Module 1 Hoogbegaafdheid 1.3 Waar sta ik? |
Unit 6 | Module 1 Hoogbegaafdheid 1.4 Mijn ZIJN |
Module 2 | Denken en leren |
Unit 1 | Module 2 Denken en leren 2.1 Intro |
Unit 2 | Module 2 Denken en leren 2.2 Kenmerken HB-denken |
Unit 3 | Module 2 Denken en leren 2.3 Visueel en stapsgewijs denken |
Unit 4 | Module 2 Denken en leren 2.4 Herhalen en automatiseren |
Unit 5 | Module 2 Denken en leren 2.5 Leren leren |
Unit 6 | Module 2 Denken en leren 2.6 Mindset |
Module 3 | Voelen |
Unit 1 | Module 3 Voelen 3.1 Intro |
Unit 2 | Module 3 Voelen 3.2 Hoogbegaafd en voelen |
Unit 3 | Module 3 Voelen 3.3 Hooggevoeligheid nader verklaard |
Unit 4 | Module 3 Voelen 3.4 Ademruimte |
Module 4 | willen en handelen |
Unit 1 | Module 4 Willen en handelen 4.1 Intro |
Unit 2 | Module 4 Willen en handelen 4.2 Drijfveren |
Unit 3 | Module 4 Willen en handelen 4.3 Handelen |
Unit 4 | Oefening kleine stapjes |
Module 5 | Omgeving |
Unit 1 | Terugblik module 4 en vooruitblik module 5 |
Unit 2 | Oefening in contact 1 |
Unit 3 | Interactie met omgeving |
Unit 4 | Dun ijs |
Unit 5 | Oefening in contact 2 |
Module 6 | Zijn |
Unit 1 | Terugblik module 5 en vooruitblik module 6 |
Unit 2 | Oefening waarden en drijfveren |
Unit 3 | Tekenopdracht HB |
Module 7 | Wrap up |
Unit 1 | Terugblik module 6 en vooruitblik module 7 |
Unit 2 | Wrap up met HB-cirkel er bij |
Unit 3 | Persoonlijke wrap up |
Unit 4 | Opdracht eigen handleiding |
Unit 5 | Eindfilmpje |